Szépségvitaminok

Itt találod azokat az étrend-kiegészítőket, melyek fogyasztásával belsőleg hozzájárulhatsz a szebb, egészségesebb bőrhöz, hajhoz, körömhöz.

Tovább
 

A bőröd szépségéért nem csak külsőleg tehetsz, hanem belsőleg is. A vitaminok egy részét természetes formában, ételek útján is bevisszük szervezetünkbe, az étrend-kiegészítők célzott felhasználásával pedig megfelelő mennyiségű antioxidánst, vitaminokat és bioaktív anyagokat tudunk biztosítani bőrünk számára.

Ezekre van szüksége a bőrödnek:

1. A-vitamin (retinol)
Az A-vitamin védi a bőrt, gyógyító hatású, és segít hidratálni a bőr mélyebb rétegeit, csökkenti a ráncosodást. Ha száraz a bőröd, mindenképp pótold az A-vitamint!
2. B-vitamin család
A B3 vitamin (niacin) a retinolhoz és a biotinhoz hasonlóan hozzájárul a bőröd egészségének és szépségének fenntartásához. A niacin védi a bőrt az UV-sugárzás okozta károsodásról. Antioxidáns, de nem olyan erős, mint a C-vitamin. Gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően gátolja a pattanásokat okozó baktériumok elszaporodását, valamint hidratálja a bőrt. A niacin tehát külsőleg és belsőleg alkalmazva is jó hatással van a bőrre.
A biotin (vagyis a B7-vitamin) csökkenti a bőrproblémákat. Ha nem megfelelő a szintje, akkor gyulladt pattanások, túlzott faggyútermelés, bőrszárazság, ekcéma jelentkezhet.
A B12-vitaminnak a rugalmasság megőrzésében, a sejtanyagcserében van nagy szerepe.
3. C-vitamin
A C-vitamin (aszkorbinsav) az egyik legfontosabb vitamin bőrünk szempontjából. Erőteljes antioxidáns tulajdonsága miatt védi bőrünket az UV-sugarak okozta oxidatív stresszel szemben. Sikeresen veszi fel a harcot a szabadgyökök ellen és segíti a sejtkommunikációt. Fokozza a kollagén termelést, így késlelteti, lassítja a bőröregedést, és feszessé teszi az arcot. Ha kollagén étrend-kiegészítőt fogyasztasz, az akkor tud megfelelően hasznosulni, ha szervezetedben megfelelő a C-vitamin szintje. Gyulladáscsökkentő hatása miatt
4. D-vitamin
Bőrünk egészsége szempontjából kiemelten fontos a D-vitamin is. Egy része a napfény hatására termelődik, ezért mindenképp pótolni kell télen (sőt, van, aki egész évben szed D-vitamint). Hámképző, gyulladáscsökkentő hatása van. A pattanások és a mitesszerek képződését is visszaszoríthatod, ha megfelelő a szervezeted D-vitamin szintje. A táplálkozással felvett D-vitamin minimális, pusztán étkezéssel nem tudjuk fedezni D-vitamin szükségletünket. Az A-vitaminnal együtt érdemes szedni.
5. E-vitamin (tokoferol)
Az E-vitamin magas antioxidáns tartalommal bír. Segíti a bőrt, hogy ne veszítsen kollagén tartalmából, ezáltal öregedésgátló, csökkenti a ráncok kialakulását. Kiválóan hidratál. Gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatása is van.
6. K-vitamin
A K-vitamin segít abban, hogy a bőr egységes és élettel teli legyen. Halványítja, sőt el is tüntetheti a szem alatti sötét karikákat. A hajszálerek láthatóságát is csökkentheti.
7. Cink
A nyomelemek közül a cinket már biztosan ismered a pattanás elleni krémekből, hiszen ezek egyik népszerű alapanyaga, de nemcsak kívülről, hanem belülről is erős gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatású amellett, hogy segít a hormonrendszer és a vércukorszint szabályozásában. Mindezeknek köszönhetően csökkenti a pattanások számát, vagy megelőzi a kialakulásukat, illetve mérsékli a bőr zsírosodását. A cink hámosító hatással is rendelkezik, amely nagy segítség a bőr sérüléseinek gyors kijavításában, az ekcéma elleni kezelésben. Végül, de nem utolsósorban antioxidáns hatású, védi a sejteket az öregedéstől.
8. Szelén
A szelén nélkülözhetetlen a haj és a bőr karbantartásához. Csökkenti a haj korpásodását és rugalmassá teszi a bőrt. Antioxidáns, sejtvédő hatású. Hiánya anyajegyeket, májfoltokat eredményezhet. A szelén felszívódását az E-vitamin segíti.
9. Omega-3 zsírsav
Az Omega-3 zsírsav, bár nem vitamin, de a táplált, hidratált és feszes bőrhöz nélkülözhetetlen. Segíthet a bőr egészségének megőrzésében, és a különböző bőrproblémák legyőzésében, száraz bőr regenerálódásában (pl. ekcéma). Gyulladáscsökkentő hatással is bír.
10. Q10 koenzim
A Q10 koenzim képes semlegesíteni a szabad gyököket, mivel magas antioxidáns hatással rendelkezik. Megóvja a sejteket a szabad gyök károsodásától, Gyulladásgátló és antioxidáns tulajdonsága miatt kiváló öregedésgátló.
11. Hialuronsav
Elsősorban vízmegkötő szerepe miatt fontos. Saját súlyának akár 1000-szeresét képes vízből tmegkötni, így természetesen “feltölti” bőrünket is. Hozzájárul a bőr feszességéhez, optikailag javítja a kis ráncokat is. Termelődése az életkor előrehaladtával csökken, ezáltal bőrünk elveszti feszességét. Ez eredményezi az első kis ráncokat is. 40 éves korunkra szervezetünk már csak fele annyi hialuronsavat termel, mint amennyire szükségünk lenne. Belsőleges pótlása ezért is nagyon ajánlott.
+1: Kollagén
A kollagén a bőrünknek rugalmasságot és feszességet ad. Az idő múlásával a bőr petyhüdtebbé válik, a kötőszövet elereszti magát, a porcok pedig kopásnak indulnak, mindez azért történik, mert a szervezet kollagén termelése folyamatosan csökken évente min. 1%-kal. Ugye már nem kérdés, hogy ezt is belsőleg pótolni kell?

Tovább